Day of departure

28 maart 2016

Vandaag is het dan zo ver: de dag van vertrek! Ons grote avontuur aan de andere kant van de Oceaan gaat beginnen. Eigenlijk was deze natuurlijk al begonnen, want alle voorbereidingen en voorpret waren ook al een avontuur. Maar nu dan echt: Op naar Suriname!

Gisteren heb ik mama nog even kunnen knuffelen. I.v.m. de verhuizing kon zij mij niet komen uitzwaaien vandaag. Daarom is zij gisteren met Albert langsgekomen om mij gedag te zeggen. Dat was fijn. Misschien maar beter ook zo, want ik weet niet of ik het droog had gehouden als mama op Schiphol zou staan. Verder nog even heerlijk quality time met Derkie gehad :)

Vanochtend vroeg ging de wekker. Natuurlijk was ik al wakker voordat deze afging. Het viel me al lang mee dat ik als zenuwpees nog tot een uur of vijf had geslapen. Sowieso viel het me wel mee met alle zenuwen. Pas toen we Schiphol binnen reden begon ik spontaan te klappertanden. Gelukkig had ik mijn mannencomité mee: papa weet de weg, Derk houdt m’n hand vast en Ouren zorgt voor de nodige humor en relativiteit. Ook kwamen beide oma’s zwaaien.

Al snel kwamen we Lot tegen met haar eigen uitzwaai-achterban, die zeker niet onder deed aan die van mij.  Toen ook onze andere reisgenootjes waren gearriveerd konden we de koffers inleveren, en na gezamenlijk een kop thee/koffie te hebben genuttigd was het dan toch echt tijd voor afscheid. Ik heb me aardig groot kunnen houden, maar toen ik voor het laats het lieve snoetje van Derk kuste, stoomde er toch wat traantjes over mijn wangen.

Nu, zo’n 8 uur later kan ik niet anders zeggen dat tot nu toe alles voorspoedig verloopt (even afkloppen, want ik zit nog in de lucht terwijl ik dit schrijf, haha).

Door de douane waren we eigenlijk zo en binnen no time had ik Lot en Jo naar de juiste gate gegidst ;). Inmiddels zijn we al een aardig end onderweg met het vliegtuig. We hebben nog zo’n anderhalf uur te gaan en op wat pijn in mijn billen na valt het me wel mee allemaal.

Ik ben benieuwd wat de rest van de reis zal brengen.

Tot snel lieve lezers